Postnatale yoga

Yogales

Postnatale yoga: bewegen na de bevalling

Op zoek naar postnatale yoga in Groningen? Deze lessen zijn voor jou, kersverse mama! Na negen maanden van veranderingen in je lijf is de bevalling achter de rug en mag je gaan herstellen. Postnatale yoga, of postpartum yoga, is een zachte manier om je weer fysiek en mentaal in balans te brengen na de bevalling. Je kunt ook meedoen als je nog nooit yoga hebt gedaan.

We hebben geregeld cursussen zoals Mama-Baby Yoga », en Postnatal Reset »; bekijk onze agenda en kies wat het beste bij jou past.

Postnatale yoga 1

Lessen

Wat is postnatale yoga of postpartum yoga?

Postnatale yoga is een vorm van yoga die specifiek gericht is op het postpartum lichaam. Postnatale yoga is dus hetzelfde als postpartum yoga. We doen yogahoudingen, ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen met het herstel van je lijf als doel. We werken bijvoorbeeld aan het herstel van je core (buikpieren) en bekkenbodem. Ook is het fijn om te verbinden met andere mama’s en ervaringen te delen.

Wanneer kan ik beginnen met yoga na de bevalling?

  • Cursus: Afhankelijk van hoe goed je je voelt, kun je starten vanaf 6 weken na de bevalling. We focussen op het herstel van je core en versterken van je bovenrug. Daarmee werken we aan een gezonde lichaamshouding; in je dagelijks leven met de baby heeft je lijf het namelijk flink te verduren tijdens het voeden, wiegen, dragen, verschonen, enzovoorts. Na de les is er tijd om ervaringen uit te wisselen en thee te drinken.

Mag mijn baby mee naar de les?

De lessen Post-Natal Reset zijn een moment voor jou, zonder baby. Wil je liever samen met je baby naar de studio komen en meer tijd hebben om ervaringen uit te wisselen met andere mama’s? Volg dan de cursus Mama-Baby Yoga >>

Praktisch

Voordelen van postnatale yoga na de zwangerschap

  • Herstel van het lichaam: Postnatale yoga helpt je om je spieren, gewrichten en het bekkengebied te versterken en weer in vorm te komen. De zachte houdingen en bewegingen bevorderen de bloedcirculatie en ondersteunen het herstelproces.
  • Verminder stress en vermoeidheid: Het zorgen voor een pasgeboren baby is vermoeiend. De meditaties en ademhalingstechnieken helpen je om te ontspannen en tot rust te komen. Postnatale yoga is een moment van ontspanning en self-care, wat je stressniveaus helpt verminderen en je hopelijk wat kunt opladen.
  • Emotionele balans: Een bevalling is – op z’n zachtst gezegd – niet niks. Door weer met je eigen lichaam bezig te zijn, te bewegen, te ontspannen en te ademen, verbind je weer met jezelf. Dit kan je helpen om je emoties te accepteren en zo meer in balans te komen.

Postnatale yoga voor Beginners

Ook als je nog nooit eerder yoga hebt gedaan kun je beginnen na de bevalling; onze lessen zijn geschikt voor beginners en ervaren yogi’s. Laat het je docent altijd even weten als het je eerste keer is. We zorgen ervoor dat de houdingen toegankelijk zijn voor ieder lichaam, door het geven van verschillende opties en gebruik te maken van props (zoals dekens, blokken en kussens).

Postnatale yoga 2

Postnatale yoga bij open Yoga: boek je les

Nieuwsgierig geworden? Bekijk de agenda en check wanneer de cursussen starten!

Nieuw bij ons? Doe een proefles!

Ben je nieuw bij ons? Maak gebruik van ons proefles-pakketje!

Ervaringen

Wat anderen zeggen over Open Yoga Groningen